torsdag 8 december 2011

Berit Livstecken





snoanimation


Ja, äntligen en liten uppdatering från mig. Jag vet jag är jättedålig och jag hoppas så innerligt att lusten att skriva kommer tillbaka.

Allt är bra här med vissa reservationer som jag berättar för mina vänner via mail. Inget som jag vill skriva om här. Så undrar ni, så är det bara att skriva, så svarar jag.

Julstressen börjar infinna sig lite hos mig. Har inhandlat det mesta i julklappsväg och det tack vare min dotter Gunilla som bara är så bra att få igång mig.

Vi har bakat vörtbrödet (maken) och lussekatter med saffran. Pepparkaksbaket avklarat med William igår och nu är det bara en del saker som småkakor (ett måste för mig) och så köttbullar egna, jag gör smeten, maken rullar och steker. Som ni förstår så är vi ett bra arbetslag, jag och maken. Det skulle väl vara “skit” annars efter att ha jobbat ihop i alla år i arbetslivet.

Jag gnäller om julen, men egentligen så älskar jag den. Har alltid gjort det och trots allt gnäll så är den Underbar!!!!

Kan berätta att träningen på Gymet är igång igen och går över förväntan. Har tagit tag i några extrakilon som bara kom sådär utan att jag fattade något. Nu är dom snart borta och glad är jag.

Jag lovar en liten extra uppdatering inför Julen blir det och kanske något litet recept som jag har i mina gömmor.

Ha en Underbar Helg alla!

5 kommentarer:

  1. Så roligt med ett livstecken från dig Berit!

    Ja nu är det fullt julstök, men jag tar det ganska lugnt tycker jag. Idag fick jag iväg ett paket till Sicilien, i morgon ska vi ha några grannpar på glögg och kaffe. Jag har bakat det mesta eftersom jag ju trodde att dotri skulle komma hem, men ännu återstår kavlade chokladbröd och uppåkra, men de ordnar jag nog nästa vecka.

    Jag som inte har några småbarn att baka pepparkakor tillsammans med köper mina i affären. Bara en liten förpackning, för jag gillar dem egentligen inte.

    Hoppas att ni får en fin advent fram till jul!

    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  2. Hej, Berit
    Trevligt med ett litet blogginlägg men vet ju hur läget är. Gott dock att skriva lite i bloggen och skingra tankarna, kan behövas.
    Duktiga ni är som bakar och står i men kul när det finns småbarn med i bilden såklart :-)
    Kram, Agneta

    SvaraRadera
  3. Hejsan Berit!

    Så kul att höra du har det gott. Jag förstår det är full fräs av förberedelser och julstök till julen med barn och barnbarn för dig. Visst blir det lite gnäll och stress så häri juletid men det är väl så det ska vara. Det blir ingen riktig jul annars :-)

    Ha en riktigt fin Adventshelg!
    Kram Sylvia

    SvaraRadera
  4. Hej syrran, roligt att läsa att du är igång med julförberedelserna. Jag vet att du gillar julen, men ibland får man gnälla lite....
    Själv tar jag det lugnt som vanligt, knyte hos dotter Johanna på julafton.
    Kram och njut nu av det 3:e ljuset och lucia!
    Karin

    SvaraRadera
  5. Vill önska dig och hela din familj en riktig GOD JUL!
    Kram Karin

    SvaraRadera

Roligt om du skriver några rader!